foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Μουσικό Σχολείο Καρδίτσας... Γενική Παιδεία... Μουσική Παιδεία... Γενική Μόρφωση...Δραστηριότητες (μουσικές, θεατρικές, περιβαλλοντικές, πολιτιστικές)... Εκπαιδευτικά Προγράμματα... Δημιουργικότητα... Πρωτοβουλία… Αυτενέργεια… Ομαδικότητα… Συνεργατικότητα… Αλληλοαποδοχή

Το Σχολείο μας

Μουσικό Σχολείο Καρδίτσας



Ενημέρωση γονέων

Επιδιώκουμε στενή συνεργασία με τους γονείς

Διαβάστε περισσότερα

Θέματα Εξετάσεων

Αναζητήστε τα θέματα των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων

Διαβάστε περισσότερα

Οι Μαθητές Γράφουν

Οι μαθητές μας έχουν άποψη

Διαβάστε περισσότερα

Οι παραστάσεις μας και όχι μονο

Το Μουσικό Σχολείο Καρδίτσας στο Youtube

Διαβάστε περισσότερα


gender education


Το Μουσικό Σχολείο Καρδίτσας απέδειξε για άλλη μία φορά τον πολυδιάστατο ρόλο του αφενός στην εκπαίδευση των μαθητών του και αφετέρου στα πνευματικά δρώμενα της πόλης, συμμετέχοντας με εισηγήσεις μαθητών στην ημερίδα «Φύλο και Εκπαίδευση». Η εκδήλωση διοργανώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, τη Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων σε συνεργασία με  το Κέντρο Γυναικών Καρδίτσας, με την υποστήριξη της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας, το Σάββατο 21 Απριλίου 2018, στη Δημοτική Πινακοθήκη Καρδίτσας. Σκοπός της δε, ήταν η ανάδειξη της πολυεπίπεδης συναρμογής του φύλου στην εκπαιδευτική πράξη και η αναγκαιότητα  εισαγωγής του στην εκπαίδευση, ως βασικού ερμηνευτικού εργαλείου στην προώθησης της έμφυλης ισότητας, της  δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Υπήρξαν ενδιαφέρουσες εισηγήσεις από επιστήμονες, εκπαιδευτικούς και παιδαγωγούς με αντικείμενο την έμφυλη ισότητα στο σχολικό περιβάλλον και προτάσεις για την προώθησή της μέσα από κατάλληλες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις.

Οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας συμμετείχαν με το θέμα «Έμφυλες αναπαραστάσεις στα σχολικά εγχειρίδια των φυσικών και των θεωρητικών επιστημών». Ερεύνησαν και ανέδειξαν για το πως εμφανίζονται τα δύο φύλα στα σχολικά βιβλία της βιολογίας, της χημείας, της φυσικής, της γλώσσας και της ιστορίας. Τα συμπεράσματα ήταν ότι εξακολουθούν να υπάρχουν έμφυλα στερεότυπα και έμμεσα γίνονται διακρίσεις σε βάρος του γυναικείου φύλου και μερικές φορές εναντίον του ανδρικού. Μέσα από την εικονογράφηση κυρίως των βιβλίων αναπαράγεται το μοντέλο π.χ. του δυναμικού άνδρα και της παθητικής γυναίκας και άλλα στερεότυπα και κοινωνικοί χαρακτηρισμοί των δύο φύλων που έχουν παγιωθεί εδώ και αιώνες. Υπάρχουν όμως και θετικά στοιχεία, όπως η τάση εξισορρόπησης της γυναικείας παρουσίας σε σχέση με τον άνδρα. Σ’ αυτό το σημείο, ιδιαίτερα σημαντικό ήταν το γεγονός ότι οι μαθητές παρουσίασαν πίνακες με αριθμούς και στατιστικά στοιχεία για τη συχνότητα εμφάνισης των δύο φύλων στα προαναφερόμενα βιβλία. Οι συμμετέχοντες μαθητές ήταν οι Δημήτρης Αγατιανός, Τριανταφυλλιά Αθανασίου, Άννα Βασιλοπούλου, Αφροδίτη Βήτου, Μαρία Γεωργίου και Θεοδώρα Κατσαβού, ενώ  παρώνήταν και ο εμψυχωτής τους, ο φιλόλογος, υποδιευθυντής του σχολείου κ. Ευθύμιος Κουφογιάννης. Την ευθύνη της διαδικασίας του συντονισμού είχε η κ. Γεωργία Καραγιάννη, καθηγήτρια αγγλικών και υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων της β/θμιας.

Την ημερίδα παρακολούθησαν, ο διευθυντής β/θμιαςεκπ/σης κ. Μιχ. Παπανούσκας, σχολικοί σύμβουλοι και στελέχη της εκπαίδευσης, ο διευθυντής του Μουσικού Σχολείου κ. Γ. Λίτσιος, διευθυντές σχολείων και εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές.

ΝΕΑ